החיים כמתכנת פרילנסר

בתור מתכנת פרילנסר מזה כעשור יש הרבה יתרונות בכך אבל לא הכול ורוד.

קידום

להיות עצמאי זה לא קל והמאמץ העיקרי צריך להיות שיווק. אחרת, איך אנשים ידעו שאתה המתכנת הפרילנסר הכי טוב בעולם? ממש כמו האתר הזה, כמה שהוא יפה בעיניי – גוגל לא בהכרח רואה זאת באותו אופן. ככל הנראה לא נהיה מקום ראשון בגוגל. עדכון 18/5/2022: בעצם כן.

שכר

עניין נוסף הוא המשכורת, שאלא אם כן אתה עובד פול טיים – אז עדיין היא רחוקה מהמשכורות בהייטק שחלמת עליהן. להיות עצמאי זה לא לפתוח סטארפ אפ ולעשות אקזיט, זאת צריכה להיות עבודה כל עוד לא מינפת את זה להקמת חברה.

כל מה שמסביב

וזה עוד לפני שדיברנו על מס הכנסה ביטוח לאומי מע"מ רואה חשבון. תרשו לי לדלג על זה.

יתרונות בלהיות מתכנת פרילנסר

זהו מעבר לזה, ברגע שנכנסת עבודה אין דבר מהנה יותר מלעשות מה שאתה הכי אוהב ולקבל על זה כסף. ועוד ללמוד על הדרך דברים ולצבור עוד ניסיון. ולעבוד מהבית בשעות נוחות. לא לשרת שום אדם. נשמע טוב.

אחריות וזמינות

אבל זה גם אחריות. בואו נהייה רציניים לרגע. לתחזק לבד, או אפילו עם צוות קטן, מערכות גדולות זה אומר גם לפתח קצת חרדות. אמנם, תמיד יש לנו גיבוי אבל זה תמיד מלחיץ. צריך להיות זמין, וצריך להיות זמין כשאתה עסוק במשהו אחר מלחיץ.

לקוחות סרבנים

עוד משהו בלתי נמנע, הוא לקוחות שלא נוח להם לשלם ואני אומר זאת במילים עדינות. הם סומכים על מערכת משפטית לוקה ועל מערכת מוסר עצמי שלא קיימת, ופשוט לא משלמים. הייתי כותב על זה מאמר אבל זה לא כזה נורא כסף קטן וממשיכים הלאה.

החלק הכי קשה

לתת הצעות מחיר. אין לך דבר יותר מלחיץ. ובאמת, מהו המחיר האידיאלי? אמנם אנחנו נותנים הצעות מחיר ללא התחייבות – זה הרי מתבקש – ויש לנו ניסיון בכך . ובכל זאת, להגיע למצב של win win ביחד עם הלקוח זה תמיד מאורע משמח. תיתן גבוה מדי והלקוח לא ייקח. ואם אני נותן נמוך מדי, אז זה הופך להיות פחות כיף לתכנת.

סיכום

סוף טוב הכול טוב, אנחנו מתכנתים קודם כל, ופרילנסרים אח"כ. אנו שמחים על ההזדמנות לשרת את לקוחותינו וכמובן לקבל על זה כסף. לא נגלה להם, היינו עושים את זה גם בחינם. לא את הניירת. את התכנות עצמו.

בהצלחה