אני מפתח מערכת וכותב על זה תוך כדי – אפילוג

טוב עברה מעל חצי שנה מאז הפוסט הקודם, הייתי עסוק. המערכת כבר באוויר ועכשיו אנחנו במקצה שיפורים. הביאו יועץ ועכשיו זה רציני עוד יותר. בחודשיים עבודת שיפורים השקעתי יותר ממה שהושקע בפיתוח הפרויקט. משהו כזה. אם יש מכך מסר ללמוד במתן הצעות מחיר בעתיד, זה לתת הצעה מפורטת למשהו מינימלי שעובד, וכל תוספת שרוצים לעשות בתשלום. אפשר להתגמש מתוך מגמה להמשך פורה ומשותף שהרי שלב התחזוקה והפיתוחים הנוספים יכול להוות פקטור משמעותי.

מפרט טכני

עכשיו נפרט חלק מהתכונות של הפרויקט. קודם כל בנראות זה טוב מאד וקרדיט למי שעיצב את זה. אמת ההתחלה הייתה תבניתית אבל מאז ועד המראה הנוכחי בוצעה הרבה עבודה. עבודת פרונט מה שנקרא ובתור מתכנת אני חייב להתלונן, יותר נכון בתור פולני, שזו עבודה די שחורה אבל בואו נאמר שכישורי מתכנת אף פעם לא מזיקים.

ברמה הטכנית יש לנו פה ואני מפרט. אימיילים תפעוליים. התראות בסמס, סליקה בכרטיסי אשראי, הפקת חשבוניות, מערכת ניהול תפורה אישית, ajax כל מערכת הניהול וכן חלקים נרחבים מהאתר, צריכת API של משרד התחבורה, טפסים ואשפים למיניהם, הכול כמובן משולב באתר וורדפרס עם תבנית תפורה אישית, PDF-ים כבר אמרנו? אינטגרציה עם מערכת אחרת והעברת קבצים ומידע ביניהם, פעולות מתוזמנות רבות, אחסון בענן וגיבויים, שמירת גרסאות, העלאת קבצים לענן, הורדת קבצים, ייבוא מאקסל, אזור אישי לכל משתמש. מערכת משתמשים. ועוד.

לוח זמנים

אז למה בעצם פיתוח המערכת התעכב? לא יודע. לא בגללי. הרבה עבודה, אילוצים (אולי תקציב). הרבה ירידה לפרטים והאמת שאני יכול לנחש למה. כי המחיר היה פיקס ולכן לכל צד יש את האינטרס שלו. אבל אם נעזוב את הנושא הפיננסי בצד, הרי שהיה פה פרויקט מגוון ומעניין ואפילו לא קטן. בזמן שעבדתי על חלקים מסוימים אז חלקים אחרים נשארו מחוץ לזיכרון. יצא לא אחת שחשבתי לעצמי מי המתכנת המוכשר שכתב את הקטע קוד שאני רוצה לשדרג. הוא ממש חושב כמוני…

לסיכום, עבודה שנעשתה היטב.