כיצד בוצע SEO לאתר זה

קודם כל אקדים ואומר שלדעתי הפקטור המשמעותי ביותר בדירוג אתרים מבחינת גוגל, זה מספר הקישורים לאתר שלכם ואיכותם.

עכשיו אחרי שאמרנו את זה, הבה נתאר מה ביצענו באתרנו שיכול להיות יעיל מבחינת SEO.

מה שבוצע מבחינת SEO

  • זמן טעינה – עוד לא נגענו האמת, אבל זה אמור להיות בסביבות 80 בניקוד הדירוג. לא רע
  • קביעת כותרות ותת-כותרות – הרעיון הוא שבעזרת תגיות H1, H2 וכדומה ניתן לדרג את מה שחשוב באתר ולארגן אותו מבחינת מבנה. הכוונה פר עמוד.
  • מבנה אתר – פה דווקא שמנו דגש והמבנה די ברור. יש עמוד ראשי, שרותים, פרויקטים, מאמרים, קטגריות ותגיות והכל בהיררכיה נכונה, הוספנו גם פרורי לחם אשר עוזרים לניווט ולייעול של מנועי חיפוש.
  • תוכן איכותי? – טוב ובכן, כתיבה זו לא ממש ההתמחות שלנו. אבל הפלטפורמה להפצת התוכן מוכנה וניתן להוסיף עמודים ומאמרים מדי יום.
  • ממשק משתמש – השתדלנו להיות נגישים ולהציג טקסטים ברורים וקישורים בולטים.
  • תמונות – אני לא יודע אם זה דבר טוב או רע. יש הרבה מדי לטעמי אבל מה אתם חושבים?

זהו פלוס מינוס. יש עוד הרבה מה לעשות בנידון אבל המאמר הזה מתייחס למה שכן עשינו. עכשיו רק נותר לחכות ולראות לאן גוגל יביא אותנו ואותך – מי שמחפש מתכנת.

עדכון: מה לא עשינו

ובכן, אחרי שעלינו לאוויר בגרסה המחודשת (בשעה טובה) ביצענו סדרת בדיקות של SEO למשל דרך האתר https://seositecheckup.com. קיבלנו ציון 79, ננסה לשפר קצת ונראה לאן זה יוביל אותנו (כבר 85). לפי הבדיקה שלהם, יש הרבה מדי תגיות H2 בעמוד הראשי, אבל זו טעות טכנית קלה לתיקון (תוקן). ישנם גם הרבה נקודות אדומות על מילות חיפוש ותוכן, אבל זה משהו צפוי לאור העובדה שתוכן זה לא הצד החזק שלנו או שלא השקענו בו מספיק. כמו כן טענות בדבר מחסור במדיה חברתית, אבל דווקא יש קצת אייקונים. סה"כ אני מרוצה מנקודת הפתיחה בנושא ה SEO.

בקשר למהירות האתר, ציון 92 בגוגל לדסקטופ, ו- 94 בפינגדום טולס. לא רע, אם כי הציון למובייל 65 טעון שיפור.

יש תוצאות!

מסתבר שמה שעשינו נקרא קידום אורגני, וזה עובד. קראו על זה בחלק ב' .