מהו התוסף הכי טוב לוורדפרס, למתכנתים?

לא נשאיר אתכם במתח. התוסף הטוב ביותר למתכנתי וורדפרס הוא ACF PRO אין ספק בכך. אמנם הוא עולה 50$ או משהו כזה, אבל שווה כל שקל. התוסף מאפשר להוסיף שדות למילוי אשר מעשירים כל פוסט או עמוד. במצב ברירת המחדל יש לפוסטים רק שדות בודדים כמו תוכן או כותרת. לא רק זאת, ניתן ליצור בלוקים אשר משתמשים בשדות הללו, והממשק למשתמש מאוד נוח ומובן. הנה לדוגמא בלוק שיצרתי עם 3 שדות. עורך התוכן ממלא אותם, ואילו הבלוק מרנדר את עצמו ע"פ קוד ה PHP שהמתכנת כותב, ומשתמש בשדות הללו כמובן.

ACF Custom Fields

וכך למשל יכול להראות בלוק ה- PHP אשר רלוונטי לשדות הנ"ל:

<?php 
echo "<h1>" . get_field("title") . "</h1>"
// וכדומה

לפרטים נוספים כדאי להשתמש בגרסה החינמית של התוסף ולהתאמן, ואז לקנות את ה PRO שמאפשר מעט יותר. אולי גם אני אקנה אותו יום אחד. עד אז, אני שמח לעשות פרסומת חינם בעבורו.

עדכון:

אולי קצת הגזמנו בקביעה. לא באמת עשינו מחקר כי יש הרבה תוספים. גם קשה להשוות ביניהם כי הם מגיעים במגוון תחומים. בנוסף, יש תוספים דומים ל- ACF שלא בדקתי אותם. אז לסיכום, הוא אחד הטובים.

מה התוסף בכלל עושה? ובכן כאמור הוא מעשיר את הממשק באפשרות נוחה להזין שדות. שהרי ידוע, לכל פוסט יש שדות מיוחדים אופציונליים. למשל X=8. ואז בערכת עיצוב ניתן להתייחס ל- X כשם שמתייחסים לתוכן או לכותרת. בא ACF ומה אומר? בוא אתה תן לי לדאוג לממשק של השדות האלה. בין אם זה שדה מספרי, טקסטואלי, תמונה, קובץ, קישור פנימי, קישור חיצוני וכדומה. והכל נוח , נגיש ונראה מקצועי. וכמעט ללא עבודה, חלומו של כל מתכנת.

עדכון 2:

מצאתי תחליף חינמי שעונה על הצרכים המתקדמים ש- ACF Pro נותן. לא מומלץ למי שרגיל ל- ACF אלא אם כן הוא רוצה לחסך 50$ אבל לבזבז על זה כמה שעות למידה. עכשיו התוצר לוואי – לטוב ולרע – הוא שאין ממשק של ניהול שדות באדמין והכל נעשה בקוד. כמובן שמילוי השדות עצמם כן מתבצע באדמין. בכל אופן שם התוסף המתחרה הוא Carbon Fields והוא בכלל לא תוסף אלא ספרייה של PHP שמתקינים אותה בספרייה של התבנית או הפלאגין. אין זה חסרון כי מלכתחילה התוסף מיועד למתכנתים.

בהצלחה