ניקוי וירוסים מאתר וורדפרס פרוץ

אתר הוורדפרס שלך נדבק בוירוס? זה לא נעים אבל זה קורה להרבה אתרים. אתה כנראה תצטרך מישהו מומחה בניקוי וירוסים מאתר וורדפרס, אבל קודם נבין איך זה קרה. תוכנה זדונית מנצלת פרצה באחד התוספים, בערכת העיצוב או במקרים נדירים, גם בתשתית הוורדפרס עצמה."הם" הרי מנסים את זה כל הזמן – ההאקרים. יש להם תוכנות אוטומטיות שרצות על כל האתרים ומחפשות פרצות אבטחה ידועות מראש. ברגע שהם מוצאים אתר שכזה הם פורצים אליו. זה לא משהו אישי.

עד כמה הוירוסים האלה מתוחכמים? התשובה היא איפשהו בין מתוחכם מאוד לבין הכי מתוחכם שיש. עד כדי כך. חשוב לשים לב שיש פה שני אנשים. מי שכתב את הוירוס (ככל הנראה גאון) ומי שמבצע את הפריצה עצמה, הפורץ. כן כן – זבל של בן אדם. אבל אם נחזור לתוכנה הזדונית, מה שהיא עושה, איך שהיא מסתירה את עצמה, משכפלת, מקפיאה את עצמה, קמה לתחייה אחרי מחיקה, ו… וואו ממש אפשר לכתוב על זה מאמר בפני עצמו. כל עוד זה לא קורה לך, זה פשוט נהדר.

איך מנקים את הוירוס?

וודאי תשאלו, עם כל התחכום הזה איך אפשר לבצע ניקוי וירוסים מאתר וורדפרס פרוץ? והתשובה היא, חד משמעית, שאי אפשר. הם פשוט חכמים מדי. הדרך היחידה היא לבנות את האתר מחדש. זה עדיין לא סוף הסיפור. חשוב להבין איפה הייתה הפרצה ע"מ לתקן אותה. אחרת זה עלול לקרות שוב גם באתר החדש והנקי. זה נכון שיש תוכנות וכלים שהם בעצם אנטי-וירוסים. שווה לחפש בגוגל לפני שקוראים למומחה. אבל בכל מקרה 2 דברים. עדיין צריך להבין איפה הייתה הפרצה. דבר שני אין תחליף לבנייה מחדש כשמדובר בניקוי. זה הניקוי האולטימטיבי: לקנות חדש.

החדשות הטובות

החדשות הטובות הן שלבנות אתר וורדפרס מחדש זו משימה בהחלט אפשרית. הרי המערכת והתוספים הם תשתיתיים ואותם קל להשיג בצורתם המקורית. כל שנותר הוא להעביר את התוכן (פוסטים) תוך כדי ניקוי ושמירה על שלמותו. זה גם לא מעט לפעמים, אבל לפחות זה תוחם לנו את הבעיה. וכמובן יש לעשות אותו דבר לתבנית הפונקציו-עיצובית (קבצים).

שלא תדעו עוד צער. בהצלחה.