ההבדל בין מתכנת וורדפרס לבונה אתרי וורדפרס

יש כמה הבדלים בין מתכנת וורדפרס לבונה אתרים שלהם. בערך כמו ההבדל בין מהנדס לטכנאי. אם כי יש לציין שלכל אחד יש את ההתמחות שלו. מה עדיף? מישהו שהוא שניהם. לצורך ההשוואה נניח כי אנו מדברים על מתכנת מנוסה ובונה אתרים מנוסה. ובכל מקרה, וורדפרס.

בונה אתרים

בונה אתרים מנוסה יודע להשתמש בתבניות מוכנות. הוא יודע לשנות ולהתאים לפי צרכי הלקוח. למשל עברות של התבנית מאנגלית או שינויים קלים בעיצוב. הוא כמובן יכול להוסיף דפים ומאמרים. עקב אופי העבודה יש להניח שהוא יודע גם את שפת צד השרת. לכן הוא יודע גם להתקין לתחזק וכדומה. ככל אשר ניסיונו בצד שרת גדול כך יותר טוב והוא יידע גם לבחור תוספים נכונים שישדרגו את האתר.

מתכנת וורדפרס

מתכנת מגיע עמוק יותר. זה רלוונטי גם עבור בניית אתרים רגילים ולא רק כאלו אשר דורשים לוגיקה תכנותית. מתכנת יכול לבצע שינויים בתבנית, הבניית קידום במנועי חיפוש, קיצורי דרך וכן תוספות אשר יאפשרו לעורך האתר נוחות וגמישות.

נושא זה תופס כמובן מהות יתר אם יש צורך בהתאמת המערכת פונקציונלית לצרכי הלקוח. כמובן שדרושה יכולת תכנות אבל גם מתכנת "רגיל" יתקשה. אמנם מתכנת מנוסה יידע לעשות הכול אך השילוב עם האתר יהיה נכון רק במידה ויש לו ניסיון תכנותי ב-וורדפרס. למשל, שאפשר יהיה לשדרג את האתר מבלי להרוס אותו. וכמובן, ההתמחות מדברת ומשך העבודה יהיה קצר כאשר מדברים על מתכנת וורדפרס ייעודי.

סיכום

בונה אתרים – משתמש בתבניות. ככל שהוא בקיא בצד לקוח וצד שרת, כך ייטב. זה הופך אותו למתכנת. ואם כבר מתכנת הרי שעדיף מישהו שבקיא בתכנות של וורדפרס. יש לנו מנצח. על מנת לחסוך זמן וכסף מוטב ללכת על הטוב ביותר. גם אם מדברים על "סתם" אתר – מתכנת ייעודי יעשה את העבודה יעילה יותר.

קראו עוד באותו נושא: קידום אתרים בידי מתכנת

כותב המאמר הינו מתכנת צד לקוח, צד שרת ו-וורדפרס.