יולי "המשוגע" ב- StackOverflow

כל מתכנת מכיר את האתר StackOverflow. זה הוויקיפדיה של המתכנתים. יום אחד, אחרי 8 שנים שאני חבר באתר, החלטתי להתחיל לכתוב תשובות לשאלות של אנשים. במעשה זה לא היה לי אינטרס מיוחד, מעבר לסיפוק בעזרה לאנשים (טוב נו, רציתי גם להשוויץ קצת).

אלא מה, לכל משתמש באתר יש רשימה של מדליות וניקוד. כל תשובה שמתקבלת ע"י השואל מזכה את המשיב ב- 15 נקודות, לייק לתשובה מעניק 10 נקודות ודיסלייק מוריד 2 נקודות. בסתר ליבי קינאתי למי שיש הרבה מדליות והתרשמתי מאוד ממי שיש לו מאות אלפי נקודות. התרשמתי לא רק מהניקוד אלא מהתשובות הרהוטות והנכונות. אבל כאמור התחלתי לענות על שאלות והניקוד החל לעלות.

כעבור כשבועיים שמתי לב שיש דירוג בין המשתמשים. בתחילה לא התייחסתי לזה כי רק התחלתי להיות פעיל בכתיבת תשובות. אבל מסתבר שיש גם דירוג שבוע ודירוג חודשי – ושם הפרופיל שלי מדורג במקום ה-50 בעולם (טוב נו, מכל מי שמשתתף באתר). לא התייחסתי גם לזה, אבל התגובות התחילו לבוא: קיבלתי הרשאות לבצע פעולות באתר, הרבה משתמשים מהאתר ביקרו בפרופיל שלי ואף יצרו קשר דרך האתר שלי. משתמשים מכל העולם (טוב נו, מ-160 מדינות).

CountryClicksImpressions
Israel??
Unknown Region??
India??
Thailand??
Germany??
France??
Panama??
United States??
Russia??
Indonesia??
1-10 of 160

נראה לי שאני מתמכר, כי כל הזמן אני מחכה לראות אם מגיעות תגובות לתשובות שלי. וכשמגיעה אחת כזאת אני בלחץ – האם זו הודעת תודה של משתמש נלהב, או אולי הודעת שגיאה שמה שעניתי לא טוב או לא עוזר בכלל. אבל זה בסדר. זה התחביב שלי.